Od 1.11.2011 lze o vydání nového občanského průkazu požádat pouze na Městském úřadu v Kostelci nad Orlicí, oddělení občanských průkazů. Žadatel předloží platný občanský průkaz. V případě, že občanský průkaz již pozbyl platnosti, je nutno předložit rodný list žadatele.
Žadatelé vyplní dotazník (k dispozici na matrice), předloží rodné listy, občanské průkazy, u rozvedeného žadatele rozsudek o rozvodu s doložkou právní moci, úmrtní list manžela, jedná-li se o vdovce nebo vdovu, u cizinců vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství.
Obřadní dny: pátek, sobota, v ostatních dnech nebo mimo úředně určenou místnost po dohodě
Vyřizuje matrika v místě narození, uzavření sňatku nebo úmrtí.
Rodiče předloží rodné listy, rozsudek o rozvodu s doložkou právní moci - je-li matka rozvedená, průkaz totožnosti, těhotenský průkaz.
Změnu místa trvalého pobytu hlásí občan v místě nového trvalého pobytu.
Při ohlášení změny místa trvalého pobytu občan předloží vyplněný a podepsaný přihlašovací lístek, dále předloží občanský průkaz a doklad o vlastnictví bytu nebo domu nebo doloží oprávněnost užívání bytu, případně úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s přihlášením k trvalému pobytu. Potvrzení se nevyžaduje, pokud oprávněná osoba potvrdí souhlas přímo před pracovníkem ohlašovny.
Za přihlášení změny místa trvalého pobytu zaplatí občan správní poplatek ve výši 50,-Kč. Za děti do 15 let se správní poplatek nevybírá.
Bližší informace o vydávání občanských průkazu, cestovních dokladů a evidenci obyvatel vám rádi poskytneme na Městském úřadě v Týništi nad Orlicí (matrika).
Tel: +420 494 337 300
Fax: +420 494 371 029
e-mail: podatelna@tyniste.cz
ID datové schránky: y9wbaus